Bloc Escola

Dissenyem productes pedagògics adaptats a diferents públics: periodistes en actiu, estudiants de segon cicle de l’ESO, cicles formatius, batxillerat i universitat, d’altres professionals o ciutadania en general.

Què podem fer si una recerca inversa d’imatges no funciona?
Què podem fer si una recerca inversa d’imatges no funciona?
oct. 4, 2021

La informació que rebem a través d'internet ve acompanyada d'imatges o vídeos. S'acostuma a dir que "una imatge val més que mil paraules", però no és cert. Darrere d'una imatge…

Qui verifica els verificadors?
Qui verifica els verificadors?
set. 28, 2021

La distribució i el consum de notícies en línia, l'excés d'informació i la facilitat de manipular els continguts expliquen la irrupció de les plataformes de verificació. Des fa uns quants…

Què és el fact-checking?
Què és el fact-checking?
set. 20, 2021

En els seus orígens, la verificació de fets era un procés intern als mitjans de comunicació que consistia en la revisió de les dades i els fets d'una notícia abans…

Marc Masip: “A l’escola hi hauria d’haver una assignatura per fer servir les noves tecnologies”
Marc Masip: “A l’escola hi hauria d’haver una assignatura per fer servir les noves tecnologies”
set. 20, 2021

Marc Masip és psicòleg especialitzat en l’addicció adolescent a les noves tecnologies. L’any 2012 va implantar un programa pioner per aprendre a fer un bon ús de les pantalles sense…

Com reconèixer un perfil fals a Twitter?
Com reconèixer un perfil fals a Twitter?
set. 20, 2021

Al voltant de la meitat del trànsit a internet no és humà, sinó que està generat per perfils automatitzats o bots, segons informa The New York Times. Els perfils falsos…

Què és la desinformació?
Què és la desinformació?
set. 17, 2021

La difusió d’informació falsa amb la intenció deliberada d’enganyar i manipular és una pràctica amb antecedents històrics. Al llarg de la història, n’hi ha hagut milers de casos, però el…

Com actuar davant d’una informació sospitosa?
Com actuar davant d’una informació sospitosa?
set. 17, 2021

En un context dominat per l'excés d'informació, qualsevol persona hauria de tenir les habilitats bàsiques per verificar els missatges que rep a través de WhatsApp o les xarxes socials. A continuació,…

Liliana Arroyo: “Els docents han d’acompanyar els joves en l’ús de la tecnologia”
Liliana Arroyo: “Els docents han d’acompanyar els joves en l’ús de la tecnologia”
set. 13, 2021

Liliana Arroyo és doctora en Sociologia per la Universitat de Barcelona i està especialitzada en transformació digital i impacte social de la tecnologia, temes que estudia com a investigadora vinculada…