Bloc Escola
Dissenyem productes pedagògics adaptats a diferents públics: periodistes en actiu, estudiants de segon cicle de l’ESO, cicles formatius, batxillerat i universitat, d’altres professionals o ciutadania en general.
Albert Sabater: “Busquem consideracions ètiques que ens permetin fer servir la IA d’una manera responsable”
Albert Sabater és Doctor en Estadística Social, Censos i Enquestes per la Universitat de Manchester. Actualment, és investigador pel projecte AI FORA (Artificial Intelligence for Assessment) i director de l’Observatori…
Centres, docents i alumnat s’uneixen per impulsar un nou pacte social contra la desinformació
La desinformació és un dels grans reptes de les societats modernes. També és un problema que afecta la ciutadania a l’hora d’exercir els seus drets i que té un impacte…
Amanda Bernal: “En els tallers que faig hi ha dos pilars cabdals: el pensament crític i reduir la mirada judiciosa”
L’Amanda Bernal —antropòloga, gestora cultural i fotògrafa— és investigadora al projecte Visual Trust (UB), codirectora del festival de fotografia Lumínic i també publica articles d’opinió a elCugatenc. Actualment, està investigant…
Com ha evolucionat el negacionisme: de l’Holocaust al canvi climàtic
Internet i les xarxes socials són un gran aparador per a les teories negacionistes, però aquestes no són una novetat. El 1993 Deborah E. Lipstadt va publicar Denying the Holocaust…
Manosfera: com els espais virtuals fomenten els discursos misògins en el món real
Els darrers resultats de l’enquesta del CIS mostren que més de la meitat dels homes d’entre 16 i 24 anys se senten discriminats per les polítiques d’igualtat. Dimarts 20 de…
Lost in translation: com un missatge real esdevé enganyós per la traducció i replicació
Poca de la informació que trobem a internet és original. La major part és contingut reaprofitat d’altres fonts, de manera que en la reutilització, adaptació i traducció successiva dels missatges,…
De qüestionar l’existència del canvi climàtic a criticar les solucions: el nou negacionisme es dispara a YouTube
“O desterrem l’alarmisme climàtic o enterrarem la nostra prosperitat”. “Sembrar alarmisme està arribant a frustrar generacions senceres”. “Energia neta, neta, neta, no n’hi ha”. Són missatges que hem escoltat a…
El consum d’informació científica: com influeix l’edat en la nostra confiança?
Un grup d’investigadors de la Universitat Carles III de Madrid i la Universitat de Santiago de Compostel·la ha publicat recentment un estudi que assenyala que els joves espanyols no confien…
Elena Francis: per què és important conèixer les fonts?
És difícil ser crítics davant continguts que trobem a les xarxes quan ens desperten emocions molt fortes arrelades en les nostres creences, però és justament en aquests moments quan cal que…