L’acord ERC-PSC pels pressupostos preveu una inversió al metro de Barcelona un 20% inferior a la que defensa Romero

L’acord de pressupostos signat per Aragonès i Illa especifica que es destinaran 57 milions d’euros al finançament del metro de Barcelona.

Què s’ha dit?

Que en els pressupostos d’aquest 2024 es destinen 70 milions d’euros al metro de Barcelona.

Què en sabem?

L’acord de pressupostos signat per Aragonès i Illa especifica que es destinaran 57 milions d’euros al finançament del metro de Barcelona.

Coneix la nostra metodologia

La portaveu parlamentària del PSC, Alícia Romero, va afirmar al programa Cafè d’Idees de RTVE (minut 10:05) que en els pressupostos de 2024 es destinaran “70 milions d’euros per al metro de Barcelona”.

L’acord de pressupostos, publicat pel PSC a la seva pàgina web i signat pel president de la Generalitat, Pere Aragonès, i pel primer secretari de socialistes, Salvador Illa, la setmana del 26 de febrer, recull una partida pressupostària de 57 milions d’euros per actuacions al metro de Barcelona. Tot i així, el text preveu un seguit de projectes i mesures també a les infraestructures del metro que no estan incloses en els 57 milions d’euros. Així, no ha estat comprovable després de parlar amb ambdós partits signants, si realment el pressupost per al metro serà de 70 milions d’euros com afirmava Alícia Romero.

“[En els pressupostos] hi ha 70 milions d’euros pel metro de Barcelona”

Alícia Romero, portaveu del PSC al Parlament

L’acord de pressupostos entre el Govern i el PSC especifica una partida de 57 milions d’euros per al “finançament del metro de Barcelona” amb les corresponents actuacions: millora de l’accesibilitat, pla de renovació de vies, ampliació d’una cotxera i actuacions als sistemes de telecomandament.

Mesures no pressupostades

No obstant això, el document recull altres mesures previstes per al metro de la capital catalana que no es contemplen dins dels 57 milions i que, previsiblement, podrien suposar un augment de la quantitat de diners destinats a la millora d’aquesta infraestructura que fan servir fins a 1,4 milions de ciutadans cada dia.

Entre aquestes mesures extres hi ha, per exemple, la intenció d’iniciar la compra de 39 combois per cobrir les necessitats identificades de les línies convencionals de metro i de la futura L9, actualitzar el projecte d’ampliació de l’L3 entre Zona Universitària i Esplugues, i redactar el projecte d’ampliació de l’L4 La Pau – La Sagrera, licitat en 2,6 milions d’euros, entre altres.

Tot i els múltiples intents de confirmar si la suma del pressupost previst per a aquestes actuacions fa augmentar la partida dels 57 milions fins als 70 declarats per Romero, no ha estat possible obtenir una resposta clara. D’una banda, el Partit dels Socialistes de Catalunya no ha respost les peticions d’aclariment ni ha facilitat les dades requerides, a través de diversos canals, sobre el pressupost de les mesures extres. D’altra banda, des del Departament de Territori responen que els projectes que encara no estan tancats no poden pressupostar-se.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *