Soroll

Aquest no és el burofax que Messi va enviar al Barça

S’ha viralitzat a la xarxa la filtració de la suposada imatge del burofax que Leo Messi va enviar al Barça anunciant que volia marxar del club. És FALSA, cap mitjà esportiu de referència l’ha publicat i tant el FC Barcelona com l’agència de comunicació del futbolista han negat a Verificat que el document sigui l’original.

La imatge falsa de la qual se n’han fet ressò algunes pàgines web i centenars d’usuaris a les xarxes socials és un MUNTATGE. El departament de premsa del Barça ha declarat a Verificat que “la imatge és fake” i ho ha confirmat Marcelo Méndez, director de comunicació de Leo Messi: “És òbviament fals”.

El text que apareix a la imatge és la rèplica d’una plantilla d’una carta de renúncia voluntària que es troba fent una cerca ràpida a Google. Es parla, per exemple, de “distingida empresa”, de “les oportunitats de creixement personal i preparació professional” o dels “aprenentatges que m’han permès consolidar el meu perfil tècnic i personal”, expressions que apareixen calcades al muntatge.

L’advocada mercantilista Carmen del Castillo explica a Verificat que la imatge, formalment, no té credibilitat. “Un burofax no deixa de ser una carta normal que s’envia a través d’una eina específica de Correus, amb la intenció que el seu contingut pugui ser aportat com a prova en un eventual judici”, ha apuntat. Sobre l’aspecte del document, detalla que “no té per què tenir aquests segells o escuts a l’encapçalament, ni té per què tenir l’aspecte de carta feta a màquina. De fet, ara és molt habitual enviar els burofaxos a través d’internet”. Finalment, sobre el text assegura que “si és un advocat qui l’ha redactat i s’està preparant per eventuals accions judicials, hauria elaborat una mica més el text. Per exemple, si es fa al·lusió al contracte, cites la data en què es va signar”.

La signatura que apareix al final és la de Leo Messi, però no és cap secret, perquè la seva signatura és pública; durant els anys que ha passat al Barça ha signat autògrafs de manera habitual i la firma apareix, per exemple, al web del Barça o en pòsters.

El contingut del burofax que Messi va fer arribar al Barça el dimarts 25 d’agost a la tarda dient que volia marxar del club, tal com va explicar el programa argentí TyC Sports, és un misteri per als fans del futbolista i per a tot el món de l’esport. Per ara, l'única confirmació pública que hi ha hagut la va fer l’endemà Ramon Planes, el secretari tècnic del Barça, quan va confirmar a la roda de premsa de presentació de Trincão que Messi havia comunicat al club que volia abandonar l’equip blaugrana.

El pare de Messi desmenteix un àudio “d’un imitador”

També s’ha difós a Twitter un àudio que s’atribueix a Leo Messi en el qual el jugador argentí li explicava suposadament a Kun Agüero, futbolista del Manchester City i amic seu, que havia decidit deixar el Barça i anar a jugar al mateix equip que ell. L’ha desmentit el pare del futbolista, Jorge Messi, a Instagram: “No existeix la confessió, és un àudio d’un imitador”.

Vaig estar parlant amb Antonella [la seva parella] i vam decidir marxar d’aquí, de Barcelona, ja he parlat amb el president de Catalunya, amb el Pep [Guardiola], i li he explicat que tinc ganes de venir cap allà [al Manchester City] amb tu i veure quin projecte podem fer. Si les condicions es donen, perquè el fill de p*** del Bartomeu no em deixarà sortir, així que s’ha de fer tot el possible per marxar el millor possible de Barcelona.

Lionel Messi

Jorge Messi fa referència a una notícia de La Nación que assegurava que Messi seguirà la seva carrera al Manchester City, una especulació que han publicat molts mitjans, com Catalunya Ràdio o ESPN i que el diari argentí afirmava haver pogut confirmar amb “una font pròxima” al capità blaugrana. El dimecres a la nit, el diari havia publicat un tuit on assegurava que “havia tingut accés a la confessió del futbolista”.

A la mateixa notícia, el diari argentí parlava del desmentiment: “Jorge Messi va desmentir a través de les seves xarxes socials aquest mateix article, amb l'argument que es basava en un àudio fals” (d'un imitador del seu fill Lionel). No obstant això, La Nación no cita l’existència d'un àudio, sinó diu que va obtenir la informació d'una font que té relació amb el futbolista”.

-----

Verificació actualitzada amb la informació sobre l'àudio viral.

Alguna cosa que t’han enviat o has vist t’ha fet soroll?

Envia’ns un Whatsapp per poder verificar-ho o escriu a [email protected]