Fals: Bonpreu no farà un tancament patronal i Mercadona no acomiadarà els treballadors que facin vaga

Fals: Bonpreu no farà un tancament patronal i Mercadona no acomiadarà els treballadors que facin vaga

Foto lliure de drets Creative Commons CC0

La cadena de supermercats Bonpreu no farà un tancament patronal el dimarts 15 d’octubre “per tal que els seus treballadors s’adhereixin” a una eventual “parada nacional de Catalunya”, com assegura un missatge que circula Whatsapp i Twitter. Mercadona tampoc ha amenaçat d’acomiadar els treballadors que facin vaga demà com a resposta a la sentència del procés, com adverteix un altre missatge viral. Ambdues empreses han confirmat a Verificat que aquestes afirmacions són falses.

El departament de premsa de Bonpreu i Esclat ha negat a Verificat que la direcció de l’empresa, amb seu a Barcelona, tingui previst tancar els seus supermercats perquè els treballadors puguin sumar-se a una eventual aturada de país sense perdre el sou.

Per la seva part, Mercadona, amb seu a València, també ha avisat que són falses les suposades amenaces d’acomiadar els seus treballadors en cas que s’adhereixin a alguna protesta en forma de vaga. El departament de premsa remarca que l’empresa respecta el dret a vaga i ha recordat a Verificat que aquesta mateixa afirmació falsa ja va circular per les xarxes durant l’aturada de país que es va fer a Catalunya el 3 d’octubre del 2017, dos dies després del referèndum, com es pot veure a continuació:

Bon Preu demà tanca per la vaga. Mercadona amenaça els seus treballadors que si no hi van, seran acomiadats. Ja sabeu on no anar a comprar.

— Catalanet🎗 (@catalanetcritic) 2 d’octubre de 2017

A hores d’ara, l’única aturada prevista és la vaga general del proper divendres 18 d’octubre convocada pels sindicats Intersindical-CSC i Intersindical Alternativa de Catalunya (IAC).

Som un equip de joves periodistes que treballem de manera independent per combatre la desinformació. Ens basem en fets i dades per verificar el que diuen els polítics i les falsetats que circulen per les xarxes socials.

Et necessitem. Amb la teva aportació contribuiràs a un debat polític més saludable i ajudaràs a impulsar projectes educatius per ensenyar la ciutadania a navegar el caos informatiu i a defensar-se de la desinformació.

Pots col·laborar amb una aportació tan simbòlica com un euro i no t’ocuparà més de 45 segons (els hem comptat). Si pots, si us plau, marca la teva aportació com a mensual i així podrem continuar fent la nostra feina de manera rigorosa i independent. Moltes gràcies.

Dona