Rússia ha aprovat la seva tercera vacuna, desenvolupada pel Centre Federal Científic Chumakov per a la Recerca i el Desenvolupament de Productes Biològics i Immunes de l'Acadèmia Russa de Ciències. La vacuna havia de començar a administrar-se durant la segona quinzena de març, encara que a 25 de març encara no s'havia utilitzat per a immunitzar a la població.
Es tracta d'una vacuna de virus inactivat, que consisteix a inocular una versió morta del mateix capaç de despertar una resposta immunitària, però no de desenvolupar la malaltia. La vacuna encara no ha començat la fase III d'assajos clínics. En les dues primeres, que van començar el setembre de 2020, van participar un total de 600 voluntaris.
La injecció se subministrarà en dues dosis separades 14 dies entre elles, i s'emmagatzema a una temperatura entre els 2 i els 8 °C, segons va informar la Vice-primera Ministra de Rússia de Política Social Tatiana Golikova en un comunicat de premsa al gener. Allí va assegurar que la vacuna és completament segura i que la majoria de voluntaris va desenvolupar una immunitat estable als 28 dies, sense especificar l'eficàcia. De moment, no hi ha resultats publicats.
Aquest article és part de Les Mentides amenacen la Salut, la secció de ciència de Verificat.
Som un equip de joves periodistes que treballem de manera independent per combatre la desinformació. Ens basem en fets i dades per verificar el que diuen els polítics i les falsetats que circulen per les xarxes socials.
Et necessitem. Amb la teva aportació contribuiràs a un debat polític més saludable i ajudaràs a impulsar projectes educatius per ensenyar la ciutadania a navegar el caos informatiu i a defensar-se de la desinformació.
Pots col·laborar amb una aportació tan simbòlica com un euro i no t’ocuparà més de 45 segons (els hem comptat). Si pots, si us plau, marca la teva aportació com a mensual i així podrem continuar fent la nostra feina de manera rigorosa i independent. Moltes gràcies.
Dona