Per què t’ho hauries de pensar dos cops abans de clicar un enllaç?

Avui no parlarem d’aquells enllaços que busquen estafar-nos, sinó d’aquells que empobreixen la nostra dieta informativa i ens fan perdre el temps.

La quantitat d’enllaços disponibles a Internet és innumerable, i no només nosaltres els busquem a ells, sinó que molts links també ens busquen a nosaltres. Al contrari del que pot semblar, avui no parlarem d’aquells enllaços que busquen estafar-nos, sinó d’aquells que empobreixen la nostra dieta informativa i ens fan perdre el temps. No t’ha passat mai que un tuit o una història d’Instagram et prometia un contingut espectacular, però després no ha complert les expectatives? És així com neix el pescaclics o clickbait: un titular curiós, inacabat i a vegades deliberadament enganyós, que ens crea confusió i ens incita a clicar ràpidament en el contingut enllaçat.

Jeff Hammerbacher, excientífic de dades de Facebook, va afirmar en un article publicat el 2011 a Bloomberg que: “Les millors ments de la meva generació estan pensant com fer que la gent faci clic”. Però, per què? Té una resposta fàcil: el model de negoci digital actual es basa en les visites. 

Més clics, més diners

Com a usuaris de l’entorn digital hem normalitzat la presència de la publicitat en tot aquell contingut que consumim, amb l’excepció d’algunes plataformes de pagament. És per això que els espais publicitaris digitals van cotitzats. Ara bé, no tot es paga al mateix preu: com més visites té una pàgina o vídeo, més diners genera.

Això ha derivat en un ús general del pescaclics i, com a usuaris, ha fet que empobrim la nostra dieta informativa i que perdem el temps amb contingut que no compleix el que promet.

Per tant, abans de clicar qualsevol cosa és recomanable parar-nos a pensar: és possible que només busquin un clic ràpid en comptes d’informar-me realment? No perdem el temps!

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *